111  うわーたまらん。





11

 111
一つ前に戻る オムニバスTOP Funk TOP

Voodoo Soul: Deep and Dirty New Orleans Funk
V.A

2001/8/28 Metro 60

1. Cissy Strut performed by Meters - 3:01
2. Everything I Do Gonh Be Funky performed by Lee Dorsey - 3:07
3. Ride Your Pony performed by Betty Harris - 3:09
4. Brother Man, Sister Man performed by Clemon Smith - 6:20
5. Here Comes the Metermen performed by Meters - 2:51
6. A Lover and a Friend performed by Bo, Eddie & Cheatham, Inez - 2:29
7. I'm Your Hoochie Coochie Man performed by Skip Easterling - 3:48
8. Occapella performed by Lee Dorsey - 2:43
9. Fairchild performed by Willie West - 3:18
10. Pass the Hatchet performed by Roger & The Gypsies - 2:57
11. Ease Back performed by Meters - 3:08
12. Louie performed by Allen Toussaint - 3:01
13. Get Ta Steppin' performed by Robert Parker - 2:45
14. Sissy Walk performed by Sonny Jones - 2:26
15. Soul Junction performed by Backyard Heavies - 3:03
16. We're Doing It (Thang) performed by Eddie Bo - 2:51


 
 
   購入参考


  

 

11 *私見*
まいったなー。今日は紹介したく無いなー。だってみんなが注文したらわしの分無くなっちゃうかもしれんし(笑)。
えー、英国のmusic clubと並んで私たちに目に毒のCDばかりリリースしてくれるMETROのニュー・オリンズFunkのコンピです。好きな割にあんまり詳しく無いんで知らない人も多いんですが、一聴してわかるアラン・トゥーサン・プロデュース、ミーターズ・バッキングの世界。必殺シシー・ストラットから始まりまして、それはもう湿り気のある独特のグルーブ満載です。試聴してびっくりは8.の「Occapella」はヴァン・ダイク・パークス「ディスカバー・アメリカ」のあの曲ではないか。トゥーサン作は知ってたけどリー・ドーシーがやってたんだ。そして12.の「Louie」。リトルフィートの「two trains」そっくり!しらないとこでパクってやがったな(爆)。何であんだけ好きだ好きだ言っててリトルフィートがアラン・トゥーサンと共演しなかった訳がこれでわかりました。これじゃ申し訳が立たんもんなー。むむむ、やふーフィートトピには秘密にしておこう。買われてしまう。

ジャケットも凄いなー。他にもMETRO凄いのばかりなんで探したくないんだけどつい探しちゃいますだ。

わしが手に入れたらバッチリ紹介します(爆大)。(マスター)

このアルバムへのレビュー投稿はこちらへ。
アーティスト、アルバム名書いてくださいね


一つ前に戻る オムニバスTOP Funk TOP
11